Take a chance

Tänk vad ens liv kan se olikt ut beroende på vilka val eller saker man gör i livet. Jag funderar ofta på hur saker hade sett ut idag om t.ex. jag inte valde att gå på den festen där jag träffade den där killen, inte gått på Katedralskolan i Skara, inte valt att jobba där osv (ni hajar). Lite som filmen Sliding Doors som beskriver två möjliga händelseförlopp beroende på om huvudpersonen, spelad av Gwyneth Paltrow, hinner med eller missar sitt tåg. Vissa val jag har gjort i mitt liv ångrar jag rejält, t.ex. att bli kär i fel personer, visserligen så väljer man inte direkt vem man blir kär i men jag ångrar i vissa fall att jag inte tänkte mer klart. Men gjort är gjort och det man inte dör blir man ju starkare utav som man säger.

Jag hoppas de val jag kommer göra den närmsta tiden kommer bli till min fördel och att jag kommer ha alla marginaler på min sida genom hela livet.

Au revoir

What You gonna do when it all breaks down
Take another heart through this lonely town
What You gonna do when she turns around
And says I never ever thought that you'd be messing 'round



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0