God morgon

Sitter och är jäääkligt trött nu. Blev rätt hårt igår om man säger så...
Ska snart åka hem och det är väl både positivt och negativt måste jag medge. Vill ju inte åka ifrån Ankan ju ffs! Men jag får härda helt enkelt..

I fredags så hände jag med Ida hela dagen det var väldigt trevligt. Jag köpte en jättefin tröja och luncha. På kvällen hooka vi upp med Agnes kusin och moster. Det blev lite öl och cider på deras hotellrum och sedan drog vi till en mysig restaurang för att käka lite god mat. På lördagen gick jag och Ankan upp tidigt för att vi skulle göra stan så att säga. Vi drog en sväng till mysiga Majorstuen och letade vinterjacka åt Agnes, utan framgång, Det blev även lite god pizza, Robins jobbarpolare kände pizzabagarn så vi fick pizzerna för 50 kroner styck (vilket är extremt billigt i Oslo). Gött! Kvällen igår spenderades först här hemma hos Agnes, vi var ett "litet" gäng som kollade på Norge-Turkiet. Sedan drog vi vidare till en inflyttningsfest. Efter har druckit upp ölen och vinet bestämde vi oss för att dra ut i Oslos nattliv. MEN eftersom här i Norge så har dom så konstiga lagar så kommer folk under 20 knappt in någonstans! För vi får inte dricka alkohol som är starkare än ca 21%, däremot får vi köpa vin, öl, cider etc både på krogen (men så fort de serverar sprit får vi inte vara där) och i butik. Då har jag det hellre som i Sverige att jag inte får gå på systemet men att jag får gå ut! Så vi hamnade på något halvtaskigt ställe men jag Agnes och Therese dansade och hade kul ändå.
Kvällen avslutades med nattamat och liftning hem med några amerikaner som inte hade någonstans att bo (?).

Nu ska jag snart bege mig hem, en låååång bussfärd väntar. Ska väcka Agnes och Robin nu snart har jag tänkt mig,

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0