1408

Igår var jag som sagt på bio, 1408, med Emelie och Petter och jag tyckte faktiskt den var riktigt bra. Stundvis var den riktigt läskig. Äntligen en genuin skräckfilm som inte bygger på tortyr (SAW etc)....

I början av filmen när huvudpersonen Mike Enslin (John Cusack) kom till hotellet The Dolphin fick man lite The Shining känsla med hotellmiljö och den där speciella musiken (kan inte förklara riktigt).
Trots att filmen iprincip bara utspelar sig på ett hotellrum är man inte uttråkad utan John Cusack lyckas verkligen med sin roll, måste vara väldigt svårt att spela själv nästan en hel film.

Detta är enligt min mening den bästa filmen Håfström har gjort (tillsammans med Ondskan) hans förra Hollywoodfilm Derailed var till en stor besvikelse.

Jag ger, som Mike Enslin skulle säga, 4 av 5 dödskallar...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Ja de är lugnt, bara kul ju. Jaha va roligt! Caesarstugan, var ligger de? Låter bra iaf! Barca gud va kul! Ja så de blir ju en del spanska men tänkte börja läsa spanska på distans också eller kvällskurser. Ja va kul, ja hör av dig så fort du är här. Jag bor på östermalm, grevgatan så de är centralt och bra. Ja skulle va skitkul att träffas över en fika så säg bara till! Kram kram

2007-10-31 @ 17:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0