Ett mer organiserat liv, ja tack.

Idag tog jag mitt förnuft till fånga och köpte en almenacka med förhoppningar om att få ett lite mer organiserat liv. Jag älskar att sitta och planera och skriva in viktiga datum, nästan lika mycket som en samhällare (fick det intrycket när jag gick på gymnasiet att en samhällare gillar att ha sitt liv organiserat i en almenacka).
Mitt liv känns nu faktiskt genast lättare när jag har skrivit in saker jag har att göra vilket får mig att känna att jag gör något vettigt med tiden här hemma innan jag förhoppningvis flyttar till Barcelona.

Idag tacka jag defentift nej till jobbet på Telenor Xpress, lite vemodigt känns det väl men jag tror ändå att det var rätt beslut. Det hade blivit för kort till att komma in i jobbet, plus att jag måste vara hemma mycket och planera mitt liv. Så jag får fortsätta knega vidare här i Skara. Känns ganska ovärt att söka ett mer stimulerande jobb här hemma med eftersom jag nästan på en gång måste säga upp mig.

Såg i tv-tablån att Desperate Housewives börjar ikväll, trodde inte det skulle börja förs än nästa vecka. Men det var en mycket positiv överraskning. Nu är min kväll räddad..

Ska snart kila till jobbet. Hare gött!

// Evelina



Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, du har såå rätt om det där med samhällare och kalendrar!
Det är ett lyckligt tillfälle när man köper en ny kalender att fylla med massa spännande saker. Haha. :D

2007-09-18 @ 21:36:21
URL: http://annalena.blogg.se
Postat av: Evelina

Anna: Det var faktiskt främst erat gäng jag tänkte på när jag skrev blogginlägget hehe ;)

2007-09-18 @ 22:10:26
URL: http://noirblanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0