Borta bra men hemma bäst

Att sakna, har fått en helt annan betydelse för mig sen jag flytta hit. Människor som jag har haft vid min sida nästan varje dag i hela mitt liv, finns inte i min närhet. Jag trodde aldrig jag skulle säga det här...
Men jag saknar mitt hem Skara, staden jag växte upp i.
Jag har alltid klagat på Skara, kommer ihåg på högstadiet när Håkan var min gud och jag citerade honom i flera dagboksinlägg på Lunarstorm...

Denna stad drar ner mig till botten av ån

Hela gymnasietiden gick man och längtade bort. Drömde om att resa jordenrunt och testa sina gränser. Och ja, nu sitter jag här i Barcelona och har vart här nu i snart 1 ½ månad. Trivs det gör jag och jag älskar staden! Och kul det har jag och jag har fått lära känna så mycket nya underbara människor. Både ifrån Sverige och från resten av världen. Men ändå är det något som fattas...

Kanske är det såhär det känns när man har blivit "vuxen"? Kanske vänjer jag mig snart att stå på mina egna ben?
Antar att denna fas är något som alla måste gå igenom..

Varför har jag nu börjat sakna Skara? Finns ju inget kul att göra där! Hösten 2007 var ju den tråkigaste någonsin...
Jag har inget direkt konkret svar på frågan varför jag har slagits av en sådan hemlängtan men det är väl lite så att det är nu man verkligen uppskattar allt som finns där hemma. Man ser liksom allt genom ett annat perspektiv nu...

I vilket fall som helst ska jag ta vara på min tid här i Barca och verkligen leva livet.

Jaja, nu ska jag städa toaletten och sen plugga.
Saknar er ALLA där hemma. Kan ni inte skriva brev till mig? Skulle uppskattas jättemycket!

Massa Kärlek
// E.


Kommentarer
Postat av: Widlund

Förstår ditt inlägg till mer än fullo =)

Jag var borta i 3 1/2 från Götene, men jag är tillbaka
en sejour nu ändå.
Man måste ha varit borta ett bra tag för att inse att det inte var så illa pissat hemma.

Hemma är guld , borta är gött med =D
Sköt om dej

2008-02-27 @ 17:00:37
Postat av: Sandra

Jag vet precis vad du menar! De är ju först när man inte har allt som man alltid haft omkring sig som man inser hur mycket man saknar de! då menar jag kanske inte just skara men alla människor omkring en. Ens familj, vänner och att känna till allt! och jag vet precis vad du menar med att känna sig vuxen!! Take care! Besitos

2008-03-03 @ 15:18:12
URL: http://alohatodos.blogspot.com
Postat av: Katharina

Ja du lilla gumman, nu börjar du bli vuxen!! Jag längtar inte alls hem, förutom till min lille plutt (o dig o mamma förståss:-)) Det beror nog på att jag inte är borta lika länge som du. 3½ månad är helt perfekt. En enda lång charter! Jag o Anders har hittat ett nytt favorithak. Ett riktigt thaiställe där maten är skitgod och jättebillig. Kyckling m Cashewnötter o ris kostar 5 kr!! Imorgon ska vi hämta syster Malin. På kvällen ska vi på en stor fest hos en svensk familj och på tisdag ska vi ut i Karon med några andra. Det ska bli kul! Längta inte ihjäl dig efter Skara. Jag lovar att samhället är sig precis likt när du kommer tillbaka. Passa på och njut av tiden i Barcelona. Den tiden kommer inte tillbaka!
Puss o Kram från Syster Yster

2008-03-08 @ 16:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0