I <3 BCN

..så äre bara! Går inte att hitta en mer chill storstad i Europa. Det chillas stenhårt här kan jag säga!
Igår så var jag, Hannes, Alexandra och Martina ute och käkade på en Indisk/Pakistans restaurang. Tre rätters + öl 7.5 ?, det är ruskigt billigt här kan jag säga. Överlag är ju Spanien och Barca billigare än Sverige men när det gäller att hitta t.ex. billiga lunchställen och liknande är Sverige bättre...
Har iaf ett favorithak när det gäller billigt käk, Moauze(kan inte stava till det), världens godaste falafel!

Well well, efter käket så skulle vi till Harlem Jazz Club men det visade sig vara inträde så vi struntade i det och drog till Pipe Club (tror det hette så?), ett väldigt undangömt ställe. Man måste ringa på en klocka på porten för att komma in, och det är inga stora kyltar eller nåt. Men det var iaf najs, kanske inte så billigt men ändå...
Efter så drog vi till Manolo (blir ofta att man svänger förbi det på hemvägen). Där alla skatare och wannabeskaters hänger. Stället är ganska "cutre" (skabbigt) men folket är ruskigt chill...

En söt kille från Mexico, ruskigt lik Gael García Bernal som spelar Che i Diarios de motocicleta, som jag snackade med på Manolo sa att jag var den vackraste han hade sett och att jag kunde få vem jag ville i Mexico (är det dit jag ska flytta kanske?). Antagligen var det väl bara en vanlig replik han brukar köra men man blev rätt smickrad när han såg ut som Gael!
Hur som helst, så var han iaf utbytesstudent här i Barcelona, studerar till Arkitekt! Jag och arkitekter :)
Kanske är ngt alla killar kör med  här i Barca när dom är ute och raggar. Det är ju lite status att vara det här verkar det som. Eller jag vet inte...

Idag har jag vi haft en ruskigt chill dag. Jag Ragna och Alex tog metron till Sagrada Familia där vi mötte upp Hannes & Tina. Sedan tog vi en promenad till Cuitat Vella, bästa parken! Där hängde vi ett tag. Sedan strosade vi hem genom Born och sedan hem...

Ikväll ska vi ev. gå till en Nordisk Bar och kolla på Melodifestivalen, vi trodde det var finalen idag men såg på nätet nu att det bara var andra chansen så nu vet vi inte längre...
Jaja, ska kila nu.

Med kärlek // E.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hejsan! :)

Jag har vunnit en tävling där jag får en egen domän,
men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska heta.

Lia.se eller LiaFlorenz.se

Vad tycker du? Tacksam för svar!

http://mydearbylia.blogg.se/1204991884_frga.html

2008-03-08 @ 17:47:23
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0