Jag älskar regn!

Hej allesammans och jag ursäktar ännu en gång för dålig uppdatering. Känns som jag lägger ner allt mindre och mindre tid på bloggen. Det kan bli så ibland..
Men lite updates på mitt liv kommer här för den som är nyfiken....

Idas vistelse vart helt underbar, vi hade et grymt kul. Hon var här tors-tis. Och jag var ledig alla dagar! För att summera kort vad vi gjorde...
Väldigt mycket beachhäng, utgång på Razzmatazz och Nasty Mondays,det gillar vi skarpt! Aldrig tråkigt och alltid helgalet, lite shopping och lite turistande (var ju tvungen att göra sånt med).

Det där med rånet nu då, har fått lite sms och kommentarer om detta. Jag och Ida var påväg hem i fredagsnatt, dvs för en vecka sen. När vi var något kvarter hemifrån, jag som känner mig säker i mina hoods, så blir vi helt plötsigt påhoppade bakifrån. Han puttar bort Ida från mig och trycker sedan ner mig på marken och jag slår i bakhuvudet rejält hårt, bulan gör fortfarande ont. När jag ligger där på marken så rycker han min väska och springer iväg och där ligger vi kvar chockade. Usch det var verkligen hemskt. Som tur var så hade jag bara lite pengar och nycklar där i, mobilen hade jag i jackan. Sen nästa dag ringer dom från polisen och säger att dom har min väska och allt ligger kvar förutom pengarna...
Jag hade nämligen en lapp med mitt nummer och mitt leg i med. Tur!

Idag har vi haft en lektion, det behövdes kan jag säga. Grammatiken är sådär just nu, eller ja, jag pratar ju bättre nu men man tänker ju inte alls på grammatiken utan orden bara kommer ur en liksom. Fast det kanske är bra?
Sen så regnar det idag i Barca för första gången på väldigt länge och jag verkligen njuter! Hur mysigt som helst! Känns nästan som man är i Sverige idag! Fast det får gärna bara hålla i sig någon dag sen vill jag ha fint väder igen....

Så jag hann med en fika idag på ja-ni-vet-vart och jag försökte bjuda ut mr X lite diskret men jag misslyckades. F¤n! Vet inte hur jag ska göra...

Ikväll blir det lugnt för min del, resten av el piso ska ut och dansa men jag hoppar det. Kanske hänkar på Sofie & co på en öl men thats it! Saknar er där hemma jättemkt!

With love
Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0