Intriger i bloggvärlden

När man befinner sig 10000 km ifrån Sverige (okej så långt bort befinner jag nog mig inte) så är det inte alltid lika lätt att hänga med i svängarna. Vad som är det senaste inom musik&mode, vad som händer i kändisvärlden eller viktiga betydelsefulla saker; vad som händer i världen (krig, kriser, naturkatastrofer, mord, presidentval mm) . Jag vet att jag inte befinner mig i något U-land men det är inte lika lätt att hänga med här, trots att vårat älskade Internet finns. Jag försöker gå in på Aftonbladet varje dag, för nyheterna i Spanien är ingeting att hänga i granen direkt (tv överhuvudtaget här är pinsamt, vill ha "kvalitéts tv" som i Svealand por favor!).

På tal om svensk tv, Lets dance har tydligen kört igång igen. Av alla säsonger som har gått har jag sett ett kanske ett program (nej jag ljuger inte).
Blondinbella är med vilket jag tycker är väldigt intressant. Gick såklart in på hennes blogg för och kolla läget...
Då jag märker att det är bråk mellan henne, Katrin (upptäckte för bara någon vecka sen att hon inte var någon Schulman längre) och Gynning. Spännande!

Varför tycker vi så mycket om intriger? Jag fann det ytterst underhållande att läsa alla inlägg där Carolina och Katrin spyr galla över Blondinbella som sedan ger svar på tal. Människan har ett stort behov av intriger, t.ex. varför finns alla tv-serier och dokusåpor? Jo, för att vi älskar att följa andras intriger.

Jag hoppas på mer inlägg från Blondinbellas sida. Vill ha mer! Och jag håller faktiskt med Karin, jag blev nästan lite rädd när jag såg hur Isabella såg ut nuförtiden, svinbrun, jättesmal och kritvita tänder. Helt enkelt en Barbie...

P.S När kommer det komma ut Blondinbella barbies i leksaksaffärerna?
Tro mig det är bara en tidsfråga....
D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0