Stackars min systerson...

Förut idag när jag och min 10åriga systerson Sebbe var ute och gick på stan så mötte vid en person som allt  tittade lite snett på mig. Jag viskar då i Sebbes öra "du ser hon där borta, jag tror inte hon tycker om mig". Jag ser att Sebastian tittar väldigt konstigt på tjejen och sen märker jag att han börjar gömma sig bakom mig. Han förblir tyst en stund men eftersom jag då har mött en bekant så kunde jag inte fråga vad det var med honom. Det dröjde en hel haltimme tills jag frågade vad det var med honom.

- Vad är det Sebastian?
- Jag förstår inte vad jag har gjort henne (med ledsen röst)
- Vadå? Nu fattar jag inte...
- Ja jag förstår inte varför hon inte tycker om mig...
- Neeeej men Sebastian...

Han hade hört fel, han trodde att jag hade sagt "hon tycker inte om dig". Och han hade verkligen tagit åt sig och blivit ledsen....

Jag är en ond moster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0