Nostalgi

Sorry för den dåliga uppdateringen under helgen, har inte funnits tid pga fest och jobb! I lördags var det dags för den första oktoberfesten är i stan. Det blev lyckat trots ev. lite mycket förtäring av alkoholhaltiga drycker...

Jag ringde till min gamla högstadieskola idag, Tegla, och skrev upp mig som lärarvikarie. De sa att de snart skulle ringa in mig som spanskalärare. Det vore inte helt fel, kan vara en bra merit att skriva ner i min ansökan till skolan i Barcelona.

Var även inne en sväng på Katedralskolan, kändes väldigt konstigt. Senast jag var där var på min studentdag och jag blev genast nostalgisk. Träffade gamla lärare och vänner som fortfarande går kvar. Lämnade in min skåpsnyckel (haha, lite efter ja...) och fick då 100 kronor.

Ledig hela den här veckan, så skönt! Ser verkligen fram emot helgen som jag spenderar i Norrköping..

Ha en fortsatt bra dag.

Kommentarer
Postat av: emma

coolt att vara lärare! det låter faktiskt skoj! men kan man bara ringa och anmäla sig eller hur fick du det?

2007-09-24 @ 15:29:18
URL: http://dagens-emma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Emma: japp jag ringde bara. Känner ju rektor Urban...

2007-09-24 @ 16:10:29
URL: http://noirblanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0