Det där med dialekter...

Hamnade av en slump in på en tydligen känd bloggerska från en grannstad och kollade på hennes Vbloggar. Och hajade direkt till på hennes dialekt, pratar jag med så? Pratar jag också "bonnigt"? Jag har ju fått höra en gång från en kille att han inte orkade med min dialekt, så tydligen är den inte så rolig och höra på, eller?
Nu inser jag att jag aldrig skulle kunna Vblogga då jag har en så ful dialekt, annat är det när 08:or Vbloggar. Varför låter de alltid så himla "coola" för?
De från Skåneland låter alltid så himla softa, typ Timbuktu, och Göteborgarna är alltid så himla goa och glada.
Varför har vi från Skaraborg en så hemsk dialekt? Hör bara när Bert Karlsson pratar!

Eller finns det folk där ute som tycker skaraborgska är charmigt?

Nu ska jag gå å ta mig en änna körv. Det sa bli gött vättu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0