Katalonien & Spanien

Har just nu förtillfället en livlig diskussion på msn med en spanskvän till mig som bor i Granada. Jag var medveten om att Katalonien vill ha självstyre men att det är ett sådan hat bland spanjorerna mot katalanerna var jag inte lika medveten om (och tvärtom såklart).

-ALE- .......... säger:
"People from cataluña are always going on about the fact that we dont have respect for them, because they want to be independent and so. But they are the ones that are disrespectful!"
evelina säger:
would you have a problem with visiting barcelona? would you feel uncomfortable?
-ALE- .......... säger:
ive already been there. To me there isnt a problem . They are the ones that have got a problem

Jag är helt säker på att jag kommer att vilja veta mer om den här tvisten i Spanien. Funderar nästan på att skriva ett arbete om det när jag är där. I Sverige har vi ju inga sådana problem...

image167

Kommentarer
Postat av: Widlund

Vi vill ju bli av med skåne? :)

2008-01-06 @ 21:41:35
Postat av: e.

widde: jag tar den med en knutta salt;)

2008-01-06 @ 23:29:45
URL: http://noirblanc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0